Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på Kleopatras Nål. Siden ejes og drives af:

Kleopatras Nål   
Jutta Kjær   
Sdr. Rind Vej 15   
8800 Viborg   
CVR: 45086631   
Mail: info@kleosnaal.dk   
Tlf: +45 91 54 78 60

 

Bestilling og betaling

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet.

Kleopatras Nål tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

Bestilling

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os. Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.

Når du handler med Kleopatras Nål indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail på info@kleosnaal.dk

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: MobilePay, Dankort, Visa/Dankort, Visa, og Visa Electron.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller   
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Fragt

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark via kleopatrasnaal.dk.  
Lagervarer leveres 2 til 4 dage efter din bestilling til danske adresser gældende for lagervarer. Se mere under de enkelte varer. 
Vi har en fast fragtpris på kleopatrasnaal.dk Det er muligt at vælge imellem at få pakken leveret til pakkeshop eller privatadressen. Der kan blive fremsendt et ”Track-and-Trace” nummer, så det er muligt at følge bestillingen fra vores lager til det aftalte leveringssted. I nogle tilfælde kan leveringstiden være længere, hvis varen ikke er på lager eller lignende, dog vil leveringstiden ikke overstige 14 dage - skulle det ske alligevel vil jeg kontakte dig hurtigst muligt. 
Levering til pakkeshop/pakkeboks kan ske til en anden nærliggende pakkeshop/pakkeboks, såfremt den valgte er fuld. Det kan desværre ske i travle periode som fx i forbindelse med Black Friday og julehandel.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@kleosnaal.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.   
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Kleopatras Nål, Sdr. Rind Vej 15, 8800 Viborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.   
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.   
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Sdr. Rind Vej 15, 8800 Viborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.   
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Persondatapolitik


Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leverings adresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalings oplysninger.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Kleopatras Nål og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.kleopatrasnaal.dk er Jutta Kjær.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.   
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kleosnaal.dk.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine ordrer.

Vi har vores webshop og betalingssystem gennem Dandomain A/S, som fungerer som vores databehandler.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16-02-2025

 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende


- Til Kleopatras Nål, Sdr. Rind Vej 15, 8800 Viborg, info@kleosnaal.dk:   
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)   
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)   
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)   
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)   
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)   
- Dato   
(*) Det ikke relevante udstreges